ייעוץ וייצוג ברישום במרשם היצוא הביטחוני | עו"ד אפ"י


5/5 - (5 הצבעות)

ייעוץ וייצוג ברישום במרשם היצוא הביטחוני | עו"ד אפ"י

חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני בישראל קובע שכל חברה או אדם העוסק ביצוא ביטחוני חייבים ברישום באגף הפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י) קבלת  ייעוץ וייצוג ברישום במרשם היצוא הביטחוני הם כלים קריטיים לעמידה בדרישות החוק תוך ניהול הליך נכון ויעיל.

חוק הפיקוח הוא רחב וקובע כי ייצוא ביטחוני הוא  לא רק מוצרים ביטחוניים מובהקים, ומכניס תחת החוק גם ציוד, ידע ושירותים שמאופיינים בהיבטים ביטחוניים או אסטרטגיים. לאור ההחרגה הזו, לא פעם יצואנים נתקלים בשאלות באשר למוצריהם ונדרשים לייעוץ.

חשוב להדגיש כי אפ"י מחמיר מאוד עם כל העוסקים בתחום, ומקיים מערכת אכיפה אל מול יצואנים בכדי לוודא שכל העוסקים ביצוא לא עוברים על החוק ועושים זאת בהתאם לתקנות.

 

חשיבותו של רישום במרשם היצוא הביטחוני

רישום במרשם היצוא הביטחוני הוא שלב ראשוני ומכריע בתהליך היצוא הביטחוני, והוא תנאי להמשך התהליכים הקשורים לרישיונות שיווק וייצוא של מוצרים ביטחוניים. רישום חברה באפ"י מבטיח שהחברה עומדת בתנאים ובדרישות משרד הביטחון, לרבות היבטי מהימנות וביטחון.

הרישום כולל את פרטי החברה ופרטי העובדים המועסקים בחברה אשר יעסקו במוצרים המפוקחים, עובדים אלו ידרשו לעבור הליך של התאמה ביטחונית ומי שימונה לממונה פיקוח יידרש לעבור הדרכות באפ"י ולנסח נהלים וכללי התנהלות ולהעבירם לעובדים המועסקים בחברה.

תהליך הרישום באפ"י אינו מיידי והוא יכול לקחת בין שבועות לחודשים, כאשר לא פעם נדרשות בעולות אקטיביות של השלמת מידע או התמודדות עם עיכובים.  כאן נכנס תפקידו של עורך דין רישום חברה באפ"י – מתמחה שילווה את החברה בכל שלב של רישום במרשם היצוא הביטחוני.

 

איך מתבצע רישום חברה באפ"י?

רישום חברה באפ"י דורש הגשת מסמכים מגוונים, לרבות:

  1. מילוי והגשת טפסים ייעודיים של אפ"י – המציינים פרטים מלאים על החברה, עיסוקה, בעלי השליטה בה, חברות בנות וכן פפירוט של עובדים העתידים לעסוק במוצרים ובפעילות השיווק והיצוא הביטחוני.
  2. צירוף מסמכים מרשויות שונות – החברה נדרשת לצרף מסמכי חברה, תעודת עוסק מורשה, פרוטוקול בעלי שליטה, מכתב מקדים, תיאור פעילות, תעודות זהות ומסמכים נוספים.
  3. הצהרות עובדים ובעלי שליטה – המסמכים כוללים בין היתר הסכמות של בעלי השליטה והעובדים בדבר הסכמתם לבדיקת עבר פלילי ומעבר בדיקת התאמה ביטחונית לצורך קבלת סיווג ביטחוני. כמו כן הצהרות נוספות באשר לשימוש בסמים, מסירת מידע ועוד.
  4. אישורים ביטחוניים נוספים המוודאים את עמידות החברה בהנחיות הביטחון המחמירות של אפ"י.
  5. אימות מסמכים על ידי עורך דין – ישנם מסמכים הנדרשים לאימות על ידי עורך דין.

בעת ביצוע רישום במרשם היצוא הביטחוני, יש להקפיד על מילוי כל טופס כראוי והגשת מסמכים התואמים לדרישות. עורך דין מנוסה בתחום ידע לנווט את התהליך בצורה היעילה ביותר וידאג להגשת כל מסמך כנדרש.

 

למה חשוב להיעזר בעורך דין לרישום במרשם היצוא הביטחוני?

רישום ללא סיוע מקצועי עלול להוביל לעיכובים ודחיות, גם בחברות שיש בהם עובדים בודדים ואפילו עובד אחד, אי הגשת המסמכים בצורה הנכונה עשוייה להוביל לדחיית הבקשה.הדבר נכון יותר במיוחד כאשר מדובר בחברות עם מספר רב של עובדים או חברות הנדרשות לאישורים מיוחדים.

יש לשים לב כי זמני הטיפול בבקשה הם ארוכים, והגשה לא נכוה, תצריך תחילת התהליך מחדש, דבר שיעכב את הרישום ועשוי לסכל את פעילות החברה בחו"ל. עורך דין רישום חברה באפ"י יכין את החברה לתהליך, יוודא שהמסמכים הנדרשים כוללים את כל הפרטים המדויקים, ויפעל למניעת עיכובים על ידי שיתוף פעולה הדוק עם אגף הפיקוח.

בנוסף, עורך הדין יעניק ייעוץ בכל הנוגע לדרישות המיוחדות ולדגשים עליהם יש לשים לב בעת רישום במרשם היצוא הביטחוני.

 

השגה על החלטות אפ"י ודחיית בקשות רישום

במקרים בהם אפ"י מחליטה לדחות בקשה לרישום, להטיל תנאים מיוחדים או להסיר את החברה מהרישום, לחברה יש זכות לערער על ההחלטה. הגשת ערעור דורשת הגשת טפסים נוספים, הסברים מלאים, ונימוקים משפטיים.

ייעוץ וייצוג ברישום במרשם היצוא הביטחוני כולל את כלל ההיבטים המשפטיים הנדרשים במקרים של דחיות והשגות, וכולל טיפול בתהליך הערעור מול ועדת הייעוץ של אפ"י. עורך הדין ינסח את המסמכים הדרושים ויפעל להציג את החברה באור הראוי תוך שמירה על זכויותיה.

 

עדכון וחידוש רישום במרשם היצוא הביטחוני

הרישום תקף לחמש שנים בלבד, ולאחר מכן יש לחדשו בהתאם לדרישות אפ"י. רישום במרשם היצוא הביטחוני דורש עדכון פרטים אם ישנם שינויים כגון שינוי כתובת, שינוי אנשי קשר או פרטים מהותיים נוספים עליהם חייבים לדווח תוך 30 יום.

לאורך כל התקופה בה החברה רשומה במרשם, חלה עליה החובה להקפיד על עדכונים שוטפים ולהבטיח שכל שינוי ישתקף ברשומות של אפ"י. על ידי ייעוץ וייצוג ברישום במרשם היצוא הביטחוני ניתנת לחברה הכוונה גם לאחר הרישום הראשוני, כך שתשמור על עמידה בדרישות החוק לאורך זמן.

 

עורך דין רישום חברה באפ"י – הבחירה הנכונה להבטחת תהליך יעיל

תהליך רישום יצואנים מול אפ"י מורכב וכולל חובות ודקדוקים רבים, לכן חשוב לבחור עורך דין בעל ניסיון משמעותי בתחום. עורך דין רישום חברה באפ"י יסייע בבניית אסטרטגיה לטיפול יעיל, יוודא עמידה בדרישות החוק וייעץ כיצד לנהל את התהליך כדי לקבל רישום חלק ונטול עיכובים.

שאלות נפוצות

  • מהן הסנקציות על יצואן ללא רישום?
    • פעילות ייצוא ללא רישום כרוכה בעונשי מאסר וקנסות גבוהים. החוק מטיל עונשים כבדים, לכן ישנה חשיבות רבה להקפדה על רישום כנדרש.
  • איך יודעים אם מוצר מסוים חייב ברישום?
    • אם יש ספק באשר לתקנות החלות על המוצר, ניתן לפנות לייעוץ מקצועי ולוודא מול אפ"י או עורך הדין שהמוצר כלול או לא כלול בחוק.
  • כמה זמן לוקח רישום במרשם היצוא הביטחוני?
    • משך התהליך משתנה, ובדרך כלל ניתן צפי זמנים עם הגשת הבקשה. עורך דין מיומן יסייע בהאצת התהליך על ידי הכנת מסמכים מוקפדת.

צור קשר לקבלת ייעוץ משפטי

משרד עו"ד עמנואל טראץ' מתמחה בייעוץ וייצוג ברישום במרשם היצוא הביטחוני מול אפ"י ומציע ליווי מקצועי ויעיל לאורך כל התהליך, החל מהגשת בקשה ועד לטיפול בהשגות. לקוחותינו נהנים משירות מקיף, הכנה לכל שלב, וניסיון עשיר בתחום.

  • טלפון: 055-2550011
  • כתובת: ז'בוטינסקי 7, רמת גן, מגדל משה אביב, קומה 27
  • דוא"ל: Emanuel@Trach-law.co.il

הגישו בקשה לייעוץ משפטי במשרדנו וקבלו את כל הכלים הנדרשים לעמידה בדרישות הרישום ולניהול יעיל של יצוא ביטחוני בישראל.

ייעוץ וייצוג ברישום במרשם היצוא הביטחוני | עו"ד אפ"י

פנה לקבלת

ייעוץ משפטי ללא התחייבות

    055-2550011

    פנו אלינו

    שלחו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

      פנו אלינו

      שלחו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

        דילוג לתוכן