ייצוג בערעור על סיווג ביטחוני ועדת השגה

ערעור וייצוג בפני ועדת השגה על קביעת אי התאמה ביטחונית

ייצוג על ידי עורך דין עמנואל טראץ'

ועדת ההשגה על קביעת אי התאמה ביטחונית

ועדת ההשגה מורכבת משלושה שופטים, מתמנים על ידי ראש הממשלה או שר הביטחון לתקופת כהונה של שנתיים, עם אפשרות להארכה. חברי הוועדה כוללים שופט מחוזי בדימוס ושני שופטי צד שאינם חייבים להיות משפטנים. סדרי הדין בוועדה נקבעו בתקנות, ומדובר בדיון שנערך בסודיות ובחיסיון.

במהלך הדיון, עובד שירות הביטחון הכללי (שב"כ) מציג את הנתונים והנימוקים לקביעת אי ההתאמה הביטחונית. יש לו אפשרות להפנות את הוועדה למסמכים ולהביא עדים מקצועיים. לאחר מכן, יובאו דבריו של נציג הגוף בו הועסק או הגוף אליו היה מועמד המשיג. בסוף, יתאפשר למשיג ולבא כוחו לטעון את טיעוניהם.

החשיבות של ייצוג מקצועי

הייצוג בוועדה חשוב ביותר, במיוחד לנוכח חוסר האיזון בין השב"כ למשיג. עורך דין הבקיא בסוגיות סיווג ביטחוני יוכל לאזן בין זכויותיו של המשיג לבין אופן הצגת הדברים על ידי השב"כ, במיוחד כאשר החומר שיוצג נעשה במעמד צד אחד. עורך הדין יכול לטעון ולדרוש נוכחותו במהלך הצגת החומר הביטחוני השלילי, ולבצע חקירות בזמן אמת על עדי השב"כ.

חשוב לציין שהוועדה בעלת סמכויות רחבות יכולה להורות על הגשת תצהירים, חקירת צדדים, השמעת עדים או הצגת מסמכים. במהלך הדיון, מתנהל פרוטוקול, אך הוא חסוי ואינו נמסר למשיג או לבא כוחו.

יתרונות הייצוג המשפטי

הייצוג המשפטי הכרחי בנסיבות של מידע רגיש או בריאותית של המשיג, שבהן הוועדה עשויה להציג ראיות שלא במעמד המשיג. עורך הדין יכול לטעון ולקבל סעדים זמניים שיסייעו למשיג להישאר בעבודתו או לתחום את הפסילה כדי לאפשר המשך העסקתו.

עורך דין המתמחה בסיווג ביטחוני מכיר את החוק והכללים הסודיים הנוגעים להתאמה ביטחונית. חשוב להיעזר בעורך דין בעל ניסיון אשר יכול לנסח כתב השגה מנומק ומקיף, המושתת על ראיות וטענות משפטיות.

סיכום

ערעור על קביעת אי התאמה ביטחונית הוא תהליך מורכב, וייצוג מקצועי עשוי לעשות את ההבדל בין החלטה לפסילת סיווג לבין הפיכתה וביטולה. עורך דין עמנואל טראץ', בעל 11 שנות ניסיון בתחום המשפט המנהלי, מציע ייעוץ והכוונה מקצועיים. אם אתם זקוקים לייצוג בוועדת ההשגה, אל תהססו לפנות לעורך דין שידאג לשמור על זכויותיכם ולמקסם את הסיכויים להצלחה.

פנה לקבלת

ייעוץ משפטי ללא התחייבות

    055-2550011

    פנו אלינו

    שלחו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

      פנו אלינו

      שלחו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

        דילוג לתוכן