תקנות שירות הביטחון הכללי הודעה על אי התאמה וועדת השגה

תקנות שירות הביטחון הכללי: הסבר מעורך דין עמנואל טראץ'

הקדמה תקנות שירות הביטחון הכללי (הודעה למעביד בדבר דרישות סיווג ביטחוני לעובדיו, הודעה לאדם בדבר אי התאמה ביטחונית וועדת השגה על קביעת אי התאמה ביטחונית), תשס"ג-2003, נועדו להסדיר את תהליך הסיווג הביטחוני בישראל, וזאת מתוך מטרה להבטיח את רמות הביטחון הנדרשות בעבודה עם מידע רגיש.

מהו סיווג ביטחוני? סיווג ביטחוני הוא קביעה של רמת הרגישות הביטחונית של תפקיד או משרה. ההגדרה נגזרת מסוג המידע שאליו נחשף העובד וסיכוני השימוש במידע זה.

הודעה למעביד ראש האגף בשירות הביטחון הכללי אחראי להעביר למנהלי גופים ציבוריים הודעה בכתב על דרישות הסיווג הביטחוני. ההודעה כוללת את רמות הסיווג והוראות לגבי הצורך באישור התאמתו הביטחונית של העובד.

הודעה לאדם בדבר אי התאמה ביטחונית כאשר ניתנת החלטה על אי התאמה ביטחונית, יש למסור לאדם הודעה בכתב הכוללת את החלטת אי ההתאמה, הנמקה לקביעה, וציון הזכות להשיג על ההחלטה. ההודעה תימסר ככל האפשר תוך 21 ימים מההחלטה.

ועדת ההשגה אדם שקיבל הודעה בדבר אי התאמה ביטחונית זכאי להשיג על ההחלטה לפני ועדת השגה. ההשגה תוגש תוך 30 ימים מהיום שבו נמסרה ההודעה, והוועדה מוסמכת לדון ולהחליט על ההשגה בהתאם לשיקולים של זכויות יסוד ושיקולי ביטחון.

סיכום התקנות מספקות מסגרת ברורה עבור המועסקים בתפקידים מסווגים, ומבטיחות את זכויותיהם לערער על קביעת סיווג ביטחוני, ומפרטות את אופן הגשת הערעור (ההשגה) ומסדירות את פורום הערעור.

לייעוץ משפטי מקצועי, אודות הליכי הסיווג הביטחוני, אופן פעולת ועדת ההשגה ופרטים נוספי – מוזמנים לפנות לעורך דין עמנואל טראץ', בעל ניסיון רב בייצוג בהליכי השגה וסיווג ביטחוני.

 

קישור לתקנות:
https://www.nevo.co.il/law_html/law00/73673.htm

פנה לקבלת

ייעוץ משפטי ללא התחייבות

    055-2550011

    פנו אלינו

    שלחו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

      פנו אלינו

      שלחו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

        דילוג לתוכן