פסילת סיווג ביטחוני - ערעור

ערעור על החלטת סיווג ביטחוני

ייצוג על ידי עורך דין עמנואל טראץ'

פסילת סיווג ביטחוני או אי התאמה ביטחונית

פסילת סיווג ביטחוני או קביעת אי התאמה ביטחונית עשויים להיות אירועים משנה חיים עבור רבים המועסקים או המשרתים בתפקידים רגישים המצריכים סיווג ביטחוני. אדם אשר סיווגו נפסל עשוי להיות מנוע מלמלא את התפקיד או המשרה בהן הוא מועסק, ובכך הוא נמצא בסיכון מיידי לפיטורין או הדחה מהתפקיד.

מאחר ומדובר באירוע בעל השלכות מרחיקות לכת, קיימת חשיבות רבה להיוועץ מיד עם קבלת ההודעה על פסילת הסיווג עם עורך דין המתמחה בסיווג ביטחוני. עורך דין מקצועי ידאג לצמצם את הנזק הצפוי ללקוח בשלב הראשוני, ובשלב השני יפעל להחזרת הסיווג הביטחוני כדי לאפשר ללקוח להמשיך ולעבוד בתפקידו או במשרה שאליה הוא מיועד. בנוסף, עורך הדין יספק ייעוץ משפטי כדי למנוע נזק עתידי למי שנשלל סיווגו, במקרים של משרות ביטחוניות נוספות.

ערעור על פסילת סיווג ביטחוני

עורך דין המתמחה בהליכי סיווג ביטחוני יידע לסייע למי שסיווגו נפסל ויפעל מטעמו של הלקוח להשיג ולערער על ההחלטה בדבר אי התאמתו הביטחונית. במקביל, הוא יפנה בבקשה לשמור לו את המשרה והתפקיד כדי לצמצם את הפגיעה בו.

תהליך ההשגה

טרם הגשת השגה או ערעור על ההחלטה, עורך הדין יזמן את העובד, המשרת או המועמד לפגישה במשרדו. כל הפגישה תחסה תחת חיסיון עורך דין-לקוח. במהלך הפגישה:

  1. סקירת ההודעה: עורך הדין יעיין בהודעת אי ההתאמה הביטחונית, יבחן את ההנמקות והנסיבות לפסילת הסיווג ואת חוקיות כל רכיבי ההודעה.
  2. תשאול: עורך הדין יתשאל את האדם שנפסל אודות תהליך הבדיקה הביטחונית, התחקיר, בדיקות פוליגרף והטסטים השונים שעבר.
  3. הערכה: לאחר בחינה מעמיקה, יעריך עורך הדין את סיכויי ההשגה. אם ימצא שההחלטה לוקה בחוסר סבירות בשל פגמים בהליך, יפעל לערער על ההחלטה באמצעות הגשת השגה מנומקת בפני ועדת ההשגה.

המועד להגשת ההשגה

מרגע קבלת ההודעה על אי התאמה ביטחונית, עומדים לרשות המועמד 30 יום לצורך הגשת השגה. במקרים מסוימים, אם לא פעל המועמד במסגרת הזמן המוקצב, יתכן שתינתן ארכה להגשת ההשגה.

סיכום

ערעור על החלטת סיווג ביטחוני הוא תהליך מורכב ודורש הבנה מעמיקה של החוקים והנהלים. עורך דין עמנואל טראץ', בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון במשפטים ומנהל עסקים מאוניברסיטת רייכמן, מציע ייעוץ מקצועי והכוונה לכל מי שעומד בפני קביעת אי התאמה ביטחונית. אם אתם זקוקים לייצוג משפטי בהליך זה, אל תהססו לפנות לעורך דין מקצועי שידאג לשמור על זכויותיכם.

פנה לקבלת

ייעוץ משפטי ללא התחייבות

    055-2550011

    פנו אלינו

    שלחו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

      פנו אלינו

      שלחו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

        דילוג לתוכן